Zoeken
  • Line Vanvoorden

SFEERFILE 3 : ARKET


Arket is het nieuwste concept van de H&M groep.

Hun doel is een winkel te creëren die relevant en hedendaags aanvoelt.

Volgens Arket heeft de moderne klant een druk en stressvol leven. Arket wilt het winkelen voor hun aangenamer maken door een breed, maar goed gecureerd aanbod aan te bieden.

In de winkel koop je geen kledingstukken volgens de laatste trends maar sterke basic's waar je lang plezier van zou moeten hebben.

Naast hun eigen producten brengen ze ook een selectie van andere merken . Ze kiezen hier zeer duidelijk voor klassiekers. vb: de dessert boots van Clarks of pepermolens van Peugeot.

Ulrika Bernhardtz, creatief directeur van Arket, omschrijft dun DNA als tijdloos, crisp en kwalitatief. Tijdloos staat voor een stijl die alle trends voorbij steekt terwijl crisp daar recht tegenover staat en altijd relevant, modern en fris is.

De kwaliteit is niet enkel een maatstaf voor de degelijkheid van een kledingstuk, maar ook voor het productieproces en de gebruikte grondstoffen.

De focus van de winkel ligt heel duidelijk op het product. Door de winkelinrichting sober en in 1 tint te houden, zijn het de producten die opvallen en niet het winkelpand zelf.

De producten lijken bijna te zweven in een grijze winterlucht. De winkel voelt heel open aan en door de lichte inlading is het ook gemakkelijk de items te spotten die je aanspreken.

De winkel geeft een heel minimalistische indruk.

De kledij wordt ingewerkt in kleurgroepen. De merchandising is strak en ordelijk. Wat vooral opvalt is dat de inlading heel licht is. Er is veel openheid en lege ruimte.

Op de tafels liggen er geen hoge stapels kleren, maar een strakke presentatie van enkele items in 1 bepaalde kleur.

De truien zijn strak geplooid met behulp van kleine schuimrubberen vellen om rechte lijnen te garanderen.

ARKET ID
Elk product heeft zijn eigen unieke code.
vb : de gerecycleerde cashmere trui uit de vrouwencollectie heeft het nummer

222045-087-R, Dit geeft de afdeling weer (2: Vrouwen), de categorie (22: Knitwear), het productnummer (045) en het materiaal (087 is cashmere). De ‘R’ staat voor gerecycleerd.

Dit systeem zorgt er voor dat klanten en het winkelpersoneel gemakkelijk online en in de winkel de producten kunnen terugvinden of opzoeken.

Dit nummer komt ook vaak terug in het design van hun producten. Vb. Geborduurd op een rugzak of tas.

#arket

84 keer bekeken
  • Pinterest - Black Circle
  • Instagram - Black Circle

CONTACT

 Copyright © LINE VANVOORDEN.
All rights reserved. All sfeerbeheer's original content and photographs are subject to copyright
and must not be reproduced without written permission.