Zoeken
  • Line Vanvoorden

BONAMI


E E N V E R G E T E N K U N S T.

Al die poppen in de winkelstraat...Hebben jullie je al ooit afgevraagd hoe deze gemaakt worden? Een tijdje terug bracht ik een bezoekje aan het atelier van Bonami en ik moet zeggen: Ik was echt onder de indruk van de kunst en de authentieke ambacht van het mannequin ontwerp.

Bonami is opgericht door Ann, Nico en Danny Bonami. Al meer als 30 jaar zijn ze bezig met het ontwikkelen en optimaliseren van hun mannequins.

het hele proces wordt in-house gecoördineerd: het ontwerp, de productie en de verkoop.

In hun atelier maken ze gebruik van unieke, efficiënte technieken die kenmerkend zijn voor het merk B O N A M I.

De poppen worden customised aan de vraag van de klant. Elk model wordt zorgvuldig en met de hand aangepast in klei. Zo kunnen klanten een pop laten maken op hun wensen en in de stijl van hun winkel.

V B : een pop met wat grotere maten of met speciale lichamelijke kenmerken. (met een lange nek, speciale voeten,...)

Het grootste voordeel van deze techniek is dat de poppen met veel oog voor detail afgewerkt kunnen worden en dat een snellere productie mogelijk is.

Ik vond het prachtig te zien dat de poppen nog steeds met de hand geboetseerd worden. Het gaf me enorm veel respect voor de stiel van het mannequin ontwerp en laat me met andere ogen naar etalages kijken.

F U N F A C T :

Wist je dat het woord mannequin komt van het Middelnederlandse woord mannekijn (mannetje). Het was oorspronkelijk een houten pop die een kleermaker gebruikte om zijn ontwerpen op te bevestigen.

Het woord werd uiteindelijk overgenomen in het Frans en vandaar wereldwijd via de modewereld verspreid.


0 keer bekeken
  • Pinterest - Black Circle
  • Instagram - Black Circle

CONTACT

 Copyright © LINE VANVOORDEN.
All rights reserved. All sfeerbeheer's original content and photographs are subject to copyright
and must not be reproduced without written permission.